Powered By Blogger

lördag 23 februari 2013

Dagen har innehållit..

Den barnfria dagen i urval:

• Glida runt på stan. Dricka en latte. Prova kläder i lugn och ro. Glida runt lite till. Spana på vårkläder. Käka grymt bra lunch på nya saluhallen. Patric åt kommunens fetaste räkmacka, sweet lord vilken skapelse.

• Åka hem och lägga sig i sängen, under det fluffiga duntäcket. Läsa några sidor i min bok, slötitta på tv och ta en eftermiddagslur i cirkus två timmar. Sova middag är underskattat -så jädra nice!

• Kuta en dryg mil i mörker och kyla på hyfsat lätta ben. Skön tur och dessutom skrev jag nästan ett helt jobb-PM i huvudet under rundan. Hoppas jag kommer ihåg det på måndag, när jag ska få ner det på pränt. Känns tyvärr tveksamt..

• Dissa middag på stan och istället åka och köpa två feta Black Angus entrecoter, en stor bit äkta parmesan, bearnaisesås och nybakat bröd. Till detta knäcka en flaska champagne. Mums!!

• Njuta av lugnet, men samtidigt längta halvt ihjäl sig efter småttingarna. Gud så nyttigt det är att få sakna och längta ibland!




2 kommentarer:

  1. Min man skulle nog snudd på ha ihjäl nån för det där köttet... Men visst är det grymt gott?!

    Låter som ni haft en toppenhelg - härligt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt kvalitetskött är så jäkla gott! Ibland är det allt värt att betala några kronor extra! Hoppas ni också har haft en skön helg! Kram på dig!

      Radera