Powered By Blogger

tisdag 12 februari 2013

Fettis-dag

Oh happy day! Denna natt har varit en riktig orgie i snor, hostattacker och febernedsättande mediciner. Mini är nog den som varit risigast inatt och hon och jag har flyttat runt mellan vår säng, hennes säng, soffan och tillbaka igen. Ett antal varv. Stackarn! Patric har fått en tid hos läkaren för att kolla sina lungor, så jag har flexat ut en timme från jobbet för att ta hand om de små sjuklingarna under hans visit hos herr doktor.

Innan jag åkte hem från jobbet hann jag dock med att fira den stora högtiden "Fettisdagen". Vissa kollegor gör nästan vågen av lycka när dom får goffa i sig dessa gräddiga små skapelser. Själv är jag inte särskilt het på mandelmassa och placerar därför inte semlor på min tio-i-topp-lista över godaste fikabrödet. Men det går ju ner.

Nehej, dags att ladda upp för stort möte i Norrköping. Snälla immunförsvar jobba på för allt vad du är värd! Jag hoppar gärna över influensan just nu!

1 kommentar:

  1. SEMLOR det bästa som finns..
    vilka verk..Finns ju så många olika sorter nuförtiden...
    Grädden helt klart godast.

    SvaraRadera