Powered By Blogger

tisdag 5 februari 2013

Bästa basplagget

Ni vet hur det är, vissa kläder använder man tills de faller ihop i småsmulor, andra ligger helt oanvända i garderoben tills man ger bort dom till nån välgörenhetsinrättning och får lite ångest över pengarna man spenderade på plagg som aldrig användes.

Mina bästa jobbplagg köpte jag för snart 5 år sen i USA och dom är ta mig tusan outslitliga. På denna USA-trip investerade jag i ett gäng Ralph Lauren skjortor och fasen vad dom har varit användbara. Passformen är grym, kvalitén helt oslagbar och dessutom är som svinlätta att stryka. Bästa ever! Funkar dessutom till jeans, kjol och chinos, under lammullströjor och koftor på vintern och med upprullade ärmar på sommaren. Idag körde jag på en vit- och blårandig (älskar randigt som ni vet) variant ihop med ljusa jeans och bruna stövletter. Jag gillar verkligen att få vara lite Ralph Lauren-brat när andan faller på!

Nej hej, hög tid att ta tag i livet. Jag måste styra upp packningen eftersom jag åker till Stockholm i ottan imorgon. Två dagar späckade med intressant forsknings- och utvecklingsarbete väntar. Tror det kan bli riktigt grymt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar