Powered By Blogger

fredag 15 februari 2013

Saker som ni aldrig får se mig bära...

Jag är definitivt ingen modeslav, jag har ingen vidare koll på trender och är rätt ointresserad av mode och kläder om jag ska vara helt ärligt. Men igår när jag var och handlade kunde jag inte låta bli att reagera på att en snygg och jäkligt välklädd ung tjej gick omkring med magväska, och jag blev livrädd över att det är nåt mode som är på väg in. Magväska anser jag nämligen enbart passar på 75 åriga tyskar som är på chartersemester. Kombinera väskan med speedos och en buskig mustasch du är hemma liksom.

Hur som helst, här är plaggen du aldrig kommer att få sig mig bära, oavsett hur moderna dom blir:

• Vita tubsockar. Detta kan vara världens mest osexiga plagg, på såväl kvinnor som män. Jag går hellre barfota resten av livet än bär tubisar.

• Cowboyhatt. Möjligen gör jag ett undantag om jag är med ungarna på High Chaparall eller är bjuden på maskerad. Annars big no-no på den.

• Senilsnodd till glasögonen. Även om jag är 95 år och dement som fanken kommer inte mina glasögon dingla runt halsen i ett neonrosa snöre. Promise.

• Buffaloskor. Minns ni dom? Svinhöga plåtliknande saker som var populära när man gick på högstadiet. FY fanken så fula och säkert svindåliga för fötterna också. Inte mycket ergonomi-tänk där inte.

• Skinnväst. Behöver jag säga mer?! Funkar möjligen om du kombinerar den med en schysst Harley Davidsson. Kombinerar du västen med träskor är det dubbelfel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar