Powered By Blogger

måndag 4 februari 2013

Tänk inte efter. Bara kör.

Ikväll var jag, handen på hjärtat, inte helt taggad på löpning. Snöblandat regn, snålblåst och slaskigt underlag -förutsättningarna var ju långt ifrån optimala. Som tur var hade jag bestämt löpdate med Helena och har jag en date inplanerad bangar jag sällan ur. 7,5 km i skönt prattempo gjorde denna runda riktigt skön, trots det kassa vädret.

Jag tänker ofta att det finns inget enklare än att ställa in ett träningspass, att hitta ursäkter är inte alls svårt: det är för sent eller för tidigt, man är för hungrig eller för mätt, det är för kallt eller för varmt, man är för trött eller har tusen andra måsten att ta tag i. You name it.

Själv har jag lärt mig att inte känna efter så himla mycket innan jag tränar, jag bara kör. Att träna är en vana lika självklar som att borsta tänderna för mig, och hur kul tycker man att det är borsta gaddarna om man börjar tänka på det?! Så, sluta tänka efter alltför mycket, man ångrar faktiskt väldigt sällan ett träningspass!


2 kommentarer:

  1. Hälsa mannen och tacka för tipset!

    Det här åbäket är en rejäl best och jag är rätt säker på att steglängden är långt nog, men jag vet inte riktigt var man justerar det hela om det nu inte skulle vara så? Kan du fråga om det räcker att flytta fotplattorna eller behöver man in i "systemet" och rodda tro? Vill ju inte slita ut något i onödan...

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Det är en Reebok Z8(eller ZR8), vad gulligt av er!

    Tack snälla, älskar randigt lika mycket som du :)

    Kram Johanna

    SvaraRadera