Powered By Blogger

onsdag 13 februari 2013

On and on...

Det är fortfarande sjukstuga på Skogsgatan. Idag fick Moa dessutom näsblod som aldrig ville upphöra, och vårt sovrum ser ut som en slaktplats. Hur mycket blod kan det komma ur näsan på ett barn?! Stackars plutt. Febern går iallafall åt rätt håll på samtliga sjuklingar, men det är en bra bit kvar till feberfrihet. Jag har "peppar-peppar ta i världens största trä" känt mig rätt pigg idag och kunnat jobba, men flexade ut tidigt i eftermiddags för att åka och ta hand om den krassliga skaran på hemmaplan. Maja piggnade till en stund på eftermiddagen och ville baka chokladbollar, och såklart fick hon det! Som vanligt hamnade hälften av smeten i hennes mage och ganska mycket på köksgolvet, men det är ju så det funkar att baka med barn.

Nu blir det mästerkockarna på TV, och tidig sänggång på det. Jag drar på tjänsteresa tidigt imorgon bitti och behöver vara pigg och fräsch bakom ratten.

Hoppas ni har en skön onsdagskväll!



2 kommentarer:

  1. Hej :) Okej, det var synd.. Men det kanske kunde vara ett nyttigare alternativ för kolhydrater under tiden jag ammar? Då kommer jag inte köra så strikt LCHF. Får sätta igång med det ordentligt när amningen är klar! :) Kör du enligt LCHF?

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!
    Mästerkock är skoj, man blir ju rejält inspirerad av all mat....

    SvaraRadera