Powered By Blogger

fredag 15 februari 2013

Besök hos doktorn

Klockan halvfyra ringer jag lite lätt desperat till Berga vårdcentral eftersom Moas feber återigen är över 40 grader och min magkänsla säger mig att det är nåt mer än bara influensa som har drabbat henne. Trots att dom inledningsvis säger att det är knökfullt och inte finns några akuttider kvar en sen fredageftermiddag trollar den fantastiska sjuksköterskan med knäna och vi får tid hos läkaren direkt. Hatten av för servicen på Berga vårdcentral! Dom gör mig ta mig tusan aldrig besvikna!

Ett halsprov, en snabbsänka och en läkarundersökning senare visar att min lilla stjärna har fått halsfluss, att ena örat är rött och påverkat och att lungorna låter rossligt, så det skrevs ut antibiotika som ska börja ätas pronto. Nu har vi kämpat som små djur för att lura i vår sjukling medicinen som smakar pekoral. Seriöst, vi gör rymdfärder till Mars och att klona får är inga problem, men tillverka barnmedicin som inte smakar bajs verkar vara ett forskningsområde som är jäkligt eftersatt. Hallå läkemedelsindustrin, här finns pengar att tjäna!

Nu ska jag lägga två sjuklingar och själv ladda upp för finalen av "På spåret", en av årets tv-höjdpunkter ju!



2 kommentarer:

  1. Men å så skönt att få börja äta penicillin ändå, då släpper det ju snart! Och ja, hur fasen kan man INTE göra medicin som smakar mer OK?
    Men magväska, tamigtusan om ett år kommer man kanske tycka att det är suuupersnyggt. Och praktiskt:-)

    SvaraRadera
  2. Det finns penicillin som smakar godis men Vc vill inte skriva ut det för barn ska inte tycka om medicin. Anders Svensson privat barnläkare skriver dock ut penicillin som smakar hubbabubba och är rosa. Emerick drack den med glädje när han var mindre. Jag är ganska Pro privat sjukvård :)

    SvaraRadera