Powered By Blogger

söndag 17 februari 2013

Nya vantar

Insåg att jag nog bör införskaffa ett par nya löparvantar. På kvällens runda fick jag använda Majas rosa fingervantar med prinsessmotiv. Känns sådär passande vid en ålder av nästan 35 år. Löprundan gick hyfsat, men det känns att min kropp inte varit riktigt okej sista veckan, det kändes lite som jag hade slalompjäxor istället för löpardojor på fötterna.. Tungt steg, men okej tempo och lätt andning.

I övrigt har denna söndag bestått av så upphetsande saker som en tur till Ikea och storhandling på Coop. Generellt vägrar jag att besöka Ikano-området på söndagar eftersom det är så sjukt mycket folk som trängs där och verkar ha det som sitt absoluta favoritutflyktsmål. Helt obegripligt. Ska jag shoppa en söndag åker jag mycket hellre till city, lugnt i butikerna och gratis parkering där också. Dock saknas ju Ikea i city, så ibland måste man ju ge sig ut till kaos och trängsel.

Kidsen är så gott som krya, ingen feber idag men en del envis hosta som hänger i. Håller tummen stenhårt för att veckan som ligger framför oss innehåller dagis för de små och jobb för oss vuxna. Tillbaka till vardagen med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar