Powered By Blogger

måndag 11 februari 2013

Värsta sjukstugan

Nånting hände inatt. Oklart vad som var orsaken, men strax efter midnatt drabbades 75% av familjen av hög feber och hostan från hell. Från att ha varit en hyfsat pigg liten skara var det nu istället tre feberrosiga och hostiga vrak som delade säng med mig. Idag har skaran snittat 39,5 grader i feber och hostat värre än en storrökare som drar i sig ett paket cigg till frukost, inte kul alls.

Jag har kunnat jobba hela dagen och känt mig hyfsat fräsch, men i eftermiddags började min hals svida och kroppen är öm och tung. Det ligger nog nåt djävulskap och lurar i vassen, redo att angripa mig med. Just nu är jag gruvligt trött på baciller, virus, infektioner, feber, hosta, kräksjukor, täppta näsor och allt annat bråte som drabbar oss. Snälla våren kom hit nu och låt oss få vara friska!



Vår stora sjukling ville vara ängel idag.  Leksugen trots feberdimma.

3 kommentarer:

  1. Neeeeeej så trist! Krya på er allihopa!

    SvaraRadera
  2. Nämen va trist!!! Dags för våren att komma snart, kanske att hosta kräk och feber försvinner ett tag då!

    SvaraRadera