Powered By Blogger

torsdag 21 juni 2012

Middag med klass

Semester. Paus. Vila. Så himla, himla skönt!

Det tar nog ett tag innan jag kommer ner i varv, jag går med huvudet fullt av tankar på vad jag glömt att göra och vilka mail jag inte hann besvara, men jag känner ingen större oro över läget, det brukar ju ta några dagar, sen känns jobbet lika avlägset som Alaska.

Barnens farfar kom på spontanvisit ikväll. Både min käre svärfar och min "man to be" tokgillar god mat och dryck och ikväll styrde de upp en fantastiskt "smörja kråset" middag.

Det har bland annat ätits Chevre-toast med honung och valnötter, champinjoner fyllda med gorgonzola, färsk sparris, grillad fläskfilé med mängder av färska kryddor och bearnaisesås. Magen står i "sju hörn och en snibb" som min kompis Erikas farmor alltid sa när vi frossat rulltårta och sju sorters småkakor i hennes radhus i Mantorp. Proppmätt på ren svenska.

Till middagen serverades ett av de godaste rödvin jag någonsin låtit rinna ner i min strupe. Köp och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar