Powered By Blogger

onsdag 13 juni 2012

Eftermiddagsfika och golvtork

Intensiv och produktiv dag på jobbet med ett par riktigt peppande möten:-) Hämtade två glada tjejer på dagis och drog direkt vidare ut till Hjulsbro för spontanfika med morfar och Liza och Chris.

Det har mumsats hallongrottor, druckits kaffe, lekts i tält och busats med hund. När resten av församlingen gav sig ut på Landeryd för att spela golf drog jag och tjejerna hem för fortsatt häng i trädgården. Moa gungade i hängmattan med skräckblandad förtjusning.. Underbar sommarkväll med sol och värme -mer sånt!

Moa vägrar för övrigt blöja, och går hela tiden och drar av sig den i smyg. Tyvärr har hon inte riktigt fattat kopplingen mellan potta och kissnödighet, utan tror det är fullt tillräckligt att öppna toalettdörrren, och släppa loss ventilen. Det torkas med andra ord en del golv nu.. "Ingen blöja" är mantrat som hon kör om och om igen, idag har jag nog hört henne upprepa det 200 gånger. Knappt tjatigt:-)

2 kommentarer:

  1. jag lyckades få kontakt med dig!!! Härligt...Carin som hjälpte mig med ett google konto..allt väl här..Carin har ju fått en liten Oliver ..är barn ledig o bor nära mig..riktig guldkant på tillvaron...Pontus har två små ..Herman o Hilma och bor oxå här i Jönköping...har precis varit på dagis fest på Hilma dagis nu..bara Petter som inte bor i stan...finns i Göteborg med fru o TRE barn...och jag har sålt mitt hus och bor i lägenhet o stortrivs...både med boende men även med livet i stort!!att få äga all sin tid...läsa mycket o när jag vill...träffa barnen o vännerna o bara vara...trodde inte penisonärslivet skulle bli en så positiv upplevelse!!! och än en gång jag är så glad att Sonja gav mig din blogg adress..har du tänkt på att skriva en bok nån gång...du har verkligen förmågan att uttrycka dig...inne varje dag ska du veta och kollar vad som hänt i familjen din...en bonus med litet bilder oxå....dock undrar jag ibland hur du orkar...tidiga morgnar...mycket jobb och litet sömn...men nu väntar ju en härlig semester...välbehövlig vila!!! KRAM Stina

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få läsa om dig, barnen och barnbarnen, hälsa så gott till alla! Det vore verkligen kul om vi kunde ses någon gång! Ha en riktigt härlig sommar! Kram Stina

    SvaraRadera