Powered By Blogger

fredag 15 juni 2012

Nytt lekställe

Tjejerna och jag rullade ner till Johannelund direkt efter hämtning på dagis. Planen var att spana in den nya lekplatsen som byggts där.

Jag måste säga att det är ett riktigt najs nybygge dom har fått till. Stora klätterställningar i piratstil, häftiga (och läskiga) rutschkanor och familjegungor att bli galet yr i.

Det har utöver lekplatsen även iordningställts två "utegym" på samma ställe. Alltså, jag gillar idén med dessa gym skarpt: att vem som helst ska kunna droppa förbi och köra lite styrketräning utan att det kostar ett öre. När jag reste runt i Kina såg man sånna gym i nästan vartenda gathörn och i alla parker, där det stod kineser i 80-års åldern och flexade biceps.

På utegymmen i Johannelund lyste alla personer över 5 år med sin frånvaro och maskinerna var befolkade med kids som trodde det var nya, rätt så värdelösa klätterställningar.. Hoppas pensionärerna vågar sig dit när Bolibompa har börjat..

Nu laddar vi upp för kvällens fotbollsrysare. Snälla Zlatan, ge mig en match att minnas med glädje! Pliiiiis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar