Powered By Blogger

fredag 29 juni 2012

Algutsrums marknad

Varje sommar känns det som man har krav på sig att besöka åtminstone en marknad. Undra varför, jag vet ju att jag hatar att trängas med 30000 pers bland billiga plastpåsar, cd-skivor med dansbandsmusik, sockermunkar och karuseller som ser ut att braka ihop vilken sekund som helst.. Men det hör på nåt sätt sommaren till.

Well, well idag intog vi hur som helst Algutsrums marknad. Det var inget nytt under solen utan samma crap som vanligt var till försäljning. Vi "fyndade" två varmkorvar, ett halsband för 10 spänn åt Moa och en liter svinsura jordgubbar. Vi hade även lovat barnen att dom skulle få köpa varsin ballong.

Gasballonger ger mig starka minnen från barndomen. Varje år när det var "majgubbarna" i Linköping tjatade jag hål i huvudet på mina stackars föräldrar för att få köpa en gasballong. Pappa hävdade VARJE år att det var strängt förbjudet att transportera gasballonger i bil och att polisen kom då. Oklart varför, men jag ifrågasatte inte dessa "fakta". Med andra ord var det kanske mer jag som ville ha ballongen än barnen, om vi ska vara helt uppriktiga..

Maja och Moa är hur som helst överlyckliga över sina extremt overpriced ballons. Herre Gud, hur mycket är rimligt att betala för en ballong egentligen? Patric konstaterade krasst att de kostade lika mycket som en riktigt bra flaska rosevin. Styck. Men glada barn är värt miljon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar