Powered By Blogger

fredag 8 juni 2012

Sommartecken

Helgen är här! Vi har packat ihop barn, mat och halva bohaget och stuckit ut till landet. Grillen har gått varm och nu sitter vi och jäser i soffan i värsta matkoman. Underbart värre!

Jag blev hyfsat nostalgisk när jag passerade Trädgårdsföreningen idag och såg alla uppsluppna studenter som satt och hade champagnefrukost. Det är 15 år sedan jag själv satt där i lite för kort klänning och lite för stor studentmössa och smuttade på fejk-skumpa som brorsan fixat. 15 år sen, det är ju galet länge sen!! Jag som fortfarande tycker jag är hyfsat ung, jag är ju för fasen snart medelålders. Shit, måste börja pensionsspara.

Det är dock inte bara skrålande studenter som är ett tydligt sommartecken. Det kanske bästa sommartecknet för mig är att min kära lillasyster får sommarlov från psykologutbildningen och kommer hem till Linköping med hund och pojkvän och stannar HELA sommaren! Inatt anländer dom till Östergötland och ingen kan vara lyckligare än jag! Mitt liv blir ännu rikare när jag får vara nära min älskade lillasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar