Powered By Blogger

söndag 17 juni 2012

Funktionell träning

Solen tittade härligt nog fram bakom regnmolnen och vår lilla sjukling sov, så jag passade på att köra ett träningspass.

Jag inledde passet med att jogga en kort runda, sen blev det en rejäl omgång med våra nya kettlebells och ett gäng sköna övningar i TRX-bandet.

Både kettlebells och TRX är redskap för funktionell träning som jag tycker är riktigt bra. Styrka, balans, explosivitet och bålstabilitet tränas på ett mycket effektivt och skonsamt sätt. Att dessutom kunna utöva träningen under ett äppelträd och inte behöva förlägga den inomhus är ju ytterligare en bonus. Jag är inte ett dugg förvånad att dessa träningsredskap har ökat enormt i popularitet den senaste tiden.

För alla er bloggläsare som blir sugna på att skaffa ett eget TRX-band eller kettlebells i valfri vikt kan jag ordna dessa till ett riktigt bra pris, då jag har nära och kära kontakter i träningsbranchen:-) Just let me know!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar