Powered By Blogger

lördag 16 juni 2012

Magic moment

Jag har precis upplevt ett "magic moment" på Stadium.

Jag och görlsen åkte dit i syfte att köpa nya sneakers åt Maja. Moa var (som vanligt) rastlösheten själv och cirkulerade runt som en osalig ande i butiken, medan jag försökte övertyga Maja om att prova åtminstone ETT par skor i rätt storlek.

Helt plötsligt hör jag Moa gasta "Ingen blöja, ingen blöja" bakom en hylla med gummistövlar. Jag sprang dit i full kareta, och mycket riktig, där sitter min trotsiga tvååring på huk, blöjan ligger slängd bredvid och hon är i full färd med att förbereda sig för att lägga en kiss på Stadiums golv..

I grevens tid hann jag stoppa tilltaget och tvinga på en galen tvååring blöjan igen. Tokstressad lyckades jag, mitt i all röra, även slita åt mig ett par gympisar åt Maja i rätt storlek, ryckte även åt mig ett par flip-flops åt mig själv, dock i helt fel storlek..

Note to self: Shopping med två halvtrotsiga barn underlättas om man har sällskap av annan vuxen, handlingskraftig person.. Internet-shopping är ju också ett alternativ om man vill undvika stresspåslag av den högre graden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar