Powered By Blogger

måndag 25 juni 2012

Träning i regn

Det har varit lite skralt på träningsfronten sista dagarna, dels pga av den rådande vädersituationen med galna mängder regn, men även pga av mina krackiga knän, som jag tyckte gjort sig förtjänt av lite extra vila.

Idag tänkte jag dock varken låta väder eller knän stoppa mig från träning. Jag tog på mig tre lager funktionskläder och en keps och gav mig iväg i hällregnet. Kan väl säga att det inte var nån direkt trängsel på parkeringen vid Vidingsjö motionscenter. Typ jag och en skruttig röd Ford samsades om hela utrymmet.

En dag som denna föresvävade tanken mig att inomhusträning kanske vore ett vettigt alternativ, men jag vet att jag inte alls får samma mentala ro på gymet som ute i skogen. På nåt konstigt vis kan jag även sporras av dåliga förhållanden, som regn eller snö, och njuta av att få utmana mig själv lite extra, både mentalt och fysiskt.

Första kilometrarna gick lätt, regnet trummade på kepsen, fötterna sögs ner i det blöta sågspånet och luften var lättandad. De sista kilometrarna var tyngre, jag var blöt in på bara skinnet och skorna var tunga och leriga. Peppade mig själv till några intervaller i slalombacken innan jag kastade in handduken.

Nu blir det ugnspannkaka, dusch och kvällsbestyr med mina små troll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar