Powered By Blogger

måndag 20 januari 2014

VAB och jobb...

En vab-pusseldag där jag drog till jobbet i ottan, betade av en del viktigt, plockade med mig en del halv-viktigt hem och bytte av Patric vid 10.00, då han skulle på läkarbesök och jobbmöten. Minis mage har varit i olag sedan kräkincidenten i torsdags och således fick både hon och Maja stanna hemma idag. Bäst så för alla inblandade. 

VAB-dagen har bestått av stora delar Svamp Bob-fyrkant på Netflix, planerande av begravningsritual för en avliden gulmes, frigörande dans till Sean Banan, barnvagnspromenad till Berga där glass och en purjolök inhandlades samt en kort påhälsning av mormor och morfar som drar på långresa imorgon -first stop Austalien. Avundsjuk är bara förnamnet. 

Håller tummen för att alla mår bra imorgon. Barnen längtar efter dagispolarna och jag längtar efter att slippa Sean Banan och Svamp-Bob. Hänga med kottarna är däremot alltid mysigt! 

Lite kvällsjobb och en kopp kaffe. Gud så vuxet. 

2 kommentarer:

  1. Hej Stina......så glad att du är tillbaka...
    var rädd om dig nu och gläd oss lagom nu
    med dina trevliga inlägg!!!
    så kul för mig att höra om Liza
    och se bilder på alla Sonja barnen!!
    och vilken lycka för nyblivna pensionärerna
    att få ha alla tre barnen i Linköping!!
    Stina...lova att du hälsar mamma och pappa
    från mig och önskar dom en riktig MYS resa....
    Kram Britt på väg till dagis och hämta Oliver två år...


    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du har hittat tillbaka hit också Britt! Stor kram och trevlig helg till dig!!

      Radera