Powered By Blogger

måndag 27 januari 2014

Hemmaträning

Måndag och fullt ös från morgon till kväll. Jag fastnade i ett möte på jobbet och fick lite akut ringa min käre sambo som hämtade kidsen och jag kom ifrån jobbet först runt 18.00. 

Hem och styra upp köttfärssås och spagetti. Slänga kidsen i badet. Slänga i en tvättmaskin. Slänga på mig själv träningskläder och ladda för lite hemmaträning. 

Dagar som denna när det är svinkallt och blåser nordliga stormbyar ute är det ju himla najs att kunna klara av träningen på hemmaplan. Löpbandet och 400 meter intervaller var planen. Kompletterade med lite TRX-övningar, crunches och armhävningar på det. Färdigtränad och totalt färdig på strax under 40 minuter. Älskar effektiva och högintensiva pass. Nöta i makligt tempo i flera timmar är inte min grej -med undantag för nåt långpass löpning eller cykling. 

Barnen är lagda, tvättberget hägrar men jag tror jag väljer soffan istället. Allt har sin tid. 



1 kommentar:

  1. Skulle också vilja ha ett löpband hemma.... Såååå trist att springa inne så jag slirar hellre omkring ute. Men hemma skulle ett löpband sitta fint! Då kunde jag dra på favoritserien på TV:n och glömma bort att jag faktiskt springer (utan att komma någonstans).

    SvaraRadera