Powered By Blogger

torsdag 9 januari 2014

Missmatch

Godmorgon! Klockan 05.55 ringde klockan och jag smög upp och hoppade i träningskläderna. 16 minuter senare var jag på gymet och styrde upp dagens pass som jag skulle riva av tillsammans med min kollega Helena. 

Alltså, kroppen undrar ju lite vad man håller på med när man går från fosterställning under ett varmt duntäcke till boxjumps och kettlebellssvingar på 16 minuter. Första varvet var onekligen rätt tungt, men sen hängde både kropp och hjärna på och det blev ett riktigt bra pass. 

En fördel med att hänga på gymet i gryningstimmen är att man nästan har hela stället för sig själv. En annan fördel är att man absolut inte behöver vara snygg. Idag blandade jag rött, turkost, corall och neonrosa. Inget Sofie Fahrman skulle ge högsta betyg direkt, men så blir det när man tar på sig träningskläder i mörkret. 

Nähä, nu tar vi tag i den här dagen. Fredag. Snart helg. Så himla skönt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar