Powered By Blogger

fredag 24 januari 2014

Helg!!

Jag var galet trött när jobbdagen närmade sig sitt slut och det var vääääldigt lockande att åka hem och inleda ostbågsfrossan direkt. Efter vissa överläggningar med mig själv tog jag beslut om att iallafall ta en snabbtur till gymet. Jag har varit förkyld i över en vecka och dessutom haft ont i magen i flera dagar (trolig katarr -10 koppar kaffe om dagen är inte bra), men imorse kändes halsen ok -och således grönt ljus för träning. 

Jag tog mig till gymet, men kände helt  ärligt ingen större entusiasm. Väl där insåg jag att Charlie precis skulle dra igång sitt fredagsfys-pass och jag hakade på. Grymt skönt pass med mycket fokus på axlar, ben och bål. Endorfiner i systemet och skrivbordströttheten byttes ut mot fysisk trötthet med darrande muskler och rensad hjärna. Perfekt start på helgen! 

På vägen hem inhandlades cola och snacks och vi körde fredagsmys i soffan  framför barnens favoritprogram "Amigo". Bättre blir det inte -hela helgen är kvar och imorgon tar vi fet sovmorgon hela familjen. Hoppas barnen har samma plan som jag! Nu SOVA! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar