Powered By Blogger

fredag 3 januari 2014

Frukostvanor

Då var det slut på jullovet och således också slut på frukostar bestående av rostade mackor, pannkakor och andra snabba kolhydrater. Det går ju inte att komma ifrån att mack- och pannkaksfrukostar kan vara sinnessjukt gott, men min mage klarar verkligen inte av den typen av kost för länge. Dessutom står man sig ju i typ 25 minuter på tre rostade mackor och det funkar inget vidare när man förväntas vara produktiv en hel arbetsdag. 

Imorse återgick jag således till mina normala frukostvanor. I nio fall av tio startar jag dagen med en skål bär (dom bästa köper man på Lidl, en blandning av körsbär, hallon, björnbär, jordgubbar och blåbär) som blandas med fet naturell yoghurt och keso och toppas med mandlar, nötter och kokos. Gott som fasen och mättande så det förslår. Självklart dricker jag minst en halvliter kaffe till detta. Svart som asfalt. 

Nehej, dags att ta tag i dagen som innebär visst pusslande för att få till logistiken med barnens sista jullovsdag. Men det är ju iallafall fredag. Och snart långhelg. Underbart! 

1 kommentar:

  1. Gott bröd och yoggi/musli är ett måste för en annan=)

    SvaraRadera