Powered By Blogger

fredag 17 januari 2014

Kräks och punka...

Klockan 01.10 vaknade jag av att Moa var extremt orolig. Mycket riktigt var det nåt på gång, 20 sekunder senare kräktes hon nämligen i vår säng. Jag rusade upp med det lilla livet under armen, men hann inte riktigt fram till toaletten, utan kaskad nummer två sprutlackerade hallgolvet och väggarna. Not so nice. 

Duscha barn, duscha mig själv, byta lakan, bädda rent, torka golv och dra igång tvättmaskinen. Autopiloten slås på och jag och Patric blir ett jäkla bra team i krissituationer. Mest ledsen blev jag över att Umeå-trippen kändes osäker. Men imorse var skorpan pigg och glad, åt två rostade mackor och en apelsin. Själv åt jag en näve vitpepparkorn och badade i sprit och bestämde mig för att jag inte var smittad. 

Klockan 10.00 skulle jag bli upphämtad av mina päron men fick ett samtal strax där innan, där det meddelas att pappa råkat köra in i deras stentrappa och att det var punka på bilen. Sweet Lord liksom. Efter lite strul kom vi till sist iväg i syrrans bil -en Seat Arosa. Tänk konservburk utrustad med bilradio och där har ni den. Hur som helst tog vi oss fram helskinnade till Bromma och har nu även tagit oss till hotellet i Umeå. 

Nej hej, dusch och piff, sen date på Italiensk resturang med alla mina syskon. Umeå bjuder på iskyla utöver det vanliga och snoret fryser till is på 3 sekunder. Känns helt rätt med tunna strumpbyxor ikväll. Termobrallor och snowjoggings hade varit en mer lämplig outfit. So long!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar