Powered By Blogger

onsdag 29 januari 2014

Sms-kärlek

Vi vaknade i ottan av att Patrics telefon ringde. Det hade varit inbrott på hans jobb och det var bara för honom att åka dit och styra upp situationen. 

Eftersom vi vaknade riktigt tidigt tog jag tillfället i akt att käka långfrukost en vanlig vardag. Smoothie med blåbär och hallon, kokt ägg och kaffe. Bra start på dagen. Ur frukostsynpunkt alltså. 

Igår när jag kände mig allmänt uppgiven plingade det till i mobilen och en fin vän hade skickat nedanstående sms. Det finns få personer som är lika omtänksamma och har så stort hjärta som min vän M. Världen skulle vara en så mycket bättre plats om fler människor var som hon. 

Jag fick även uppmuntrande meddelanden från andra sidan jorden av min älskade mamma. Tack alla ni som finns där. Utan er är jag inget. Och idag känns allt lite ljusare igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar