Powered By Blogger

onsdag 29 januari 2014

Låg..

Efter den katastrofala hämtningen på dagis var självförtroendet inte på topp. Känslan av otillräcklig mamma slog mig hårt i huvudet. En otillräcklig mamma som just nu inte heller känner sig tillräcklig på jobbet. Lägg till ett ostädat hem och några dåliga samveten över vänner jag borde höra av mig till och otillräckligheten kändes ännu större. 

Patric fick ta det mesta av min frustration när han kom hem. Som tur är vet han hur jag funkar och uppmanade mig att gå ut och promenera medan han nattade barnen. Dunjacka, snöstorm och Lars Winnerbäck i öronen. Hjärnan rensades och det gick lättare att andas. 

Jag måste försöka vara snällare mot mig själv. Att försöka göra sitt bästa som mamma, vän eller på jobbet är tillräckligt. Good enough. Inte alltid sikta högre än så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar