Powered By Blogger

tisdag 28 januari 2014

En vanlig tisdag...

•Jobbat. Förstås. Mötena har avlöst varandra, men jag hann klämma in en lunchdate med en kollega som är sjukskriven. Vietnamesiskt käk på Sol och Ris. Svingott och med hög nostalginivå, eftersom jag och syrran bodde vägg i vägg med detta hak ett par år och hade det som kvarterskrog. 

• Storhandlat med två trötta barn. Alltid en utmaning för blodtrycket. Moa bröt ihop när jag lät meddela att det inte var aktuellt att inhandla tre kilo belgisk choklad. Förhandlingar inleddes och vi landade på en kompromiss som innebar en liter chokladmjölk. Onyttig frukost imorgon således, men troligtvis något bättre (och billigare) än belgisk choklad. 

• Tränat. Rygg och axlar fick sig en rejäl omgång på gymet. Och jag höll på att skratta käken ur led när jag överhörde de 17-åriga ynglingarnas diskussioner om huruvida män ska ha hår på bröstet eller ej. 

• Ätit varmrökt lax med en sås som var så god att jag kunnat dricka den direkt ur skålen. 

• Insett att denna dag snart är slut och att det är dags att duscha, plocka fram kläder till kidsen och fixa matlåda. Life by me. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar