Powered By Blogger

onsdag 3 oktober 2012

Torsk och FK

Okej, jag lovar att ge mig snart. Jag måste bara skriva ett liiiiiitet inlägg till om mat. Sorry.

Jo, för under tiden jag borstade ett gäng mjölktänder, läste "Bamse och honungsmysteriet" och sjöng om Trollmor styrde min andra hälft upp middag. Panerad torskrygg, hemgjord remouladsås, färsk grön sparris och potatis. Gott, jättegott. Det råder ju ingen tvekan om vem som är husmodern i vårt förhållande och jag klagar inte. Men, det är ju tur att jag gillar både mat och träning, för han snålar nämligen inte på smöret min käre husmoder.

För övrigt vill jag hylla den utskällda myndigheten Försäkringskassan. Med barn som är sjuka i parti och minut blir det ju en del korresponderande med denna myndighet via mail och brev. Jösses, vad det har gått fort och smidigt att få kulorna utbetalda sista gångerna, pengarna på kontor på typ två dagar. Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar