Powered By Blogger

tisdag 9 oktober 2012

Inspiration

Ja, ett stort gäng sandiga och smutsiga galonbyxor, jackor och galonvantar måste tas hem från förskolan och tvättas typ varje dag. Nej, det här är verkligen inte min favoritårstid, iallafall inte när det kommer till kläder och tvätt. Det är däremot himla bra att barnen leker mycket ute på dagis, så jag ska inte klaga alltför mycket på tvättbestyren. Massor frisk luft, göra geggamoje-soppa, plaska i vattenpölar och rulla sig i sand tror jag är perfekt lek för alla barn.

Annars har det varit full fart på jobbet, och min dag avslutades med en suverän föreläsning med den kanadensiska psykologen och forskaren Randall Kropp. Han är rakt igenom grym på sitt område. Shit vad jag gillar att lyssna på och bli inspirerad av duktiga föreläsare!

Nu ska jag göra potatismos, steka fisk och koka ärtor. Känns inte lika inspirerande..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar