Powered By Blogger

söndag 14 oktober 2012

Min man och packning

Min älskade sambo har extremt många goda egenskaper och han är grym på en jädra massa saker, tex. ha koll på ekonomin, laga mustiga köttgrytor, skruva ihop möbler och tvätta barnens hår. En sak är han dock helt kass på: packa.

Inför vår Stockholmshelg packade jag mina saker och allt som barnen behövde ha under helgen hos mormor och morfar. Noga och med hyfsad struktur. Patric skulle packa sina grejer, dvs två skjortor, två par kalsonger och en kavaj. Typ.

Igår när vi kom fram till hotellet upptäcker Patric först att han glömt sin Tiger-ytterrock hos våra kära vänner i Bromma. Trist, men vad fasen det får funka med Peak Performace gortexjacka på lyxkrog.. När han 1 minut senare låter meddela att kavajen och skjortan hänger kvar i hallen hemma höll jag på att få ett mindre psykbryt. Hur svårt ska det vara att komma ihåg två saker liksom?!

Well, well som tur var hade Åhléns fortfarande öppet och efter en akututryckning dit såg vi riktigt skapliga ut. Trist att jag var "tvungen" att köpa en ny klänning för att bättre matcha min kavaljer för kvällen. Inget ont som inte för nåt gott med sig:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar