Powered By Blogger

tisdag 23 oktober 2012

Jul på g

Jag kilade in en snabbis på Lagerhaus igår och kunde krasst konstatera att där har julen visst redan börjat. Det var adventsstjärnor, glitter och pepparkaksformar i långa rader.

Alltså missförstå mig rätt, jag gillar verkligen julen, men jag känner mig lätt skeptisk när den inleds nån gång i mitten av oktober. Är det inte meningen att man ska få längta lite? Eller tänker jag fel? Jag kanske ska sluta gnälla och istället dra igång julföreställningen hemma också, lite sådär i förtid? Knäcka en flaska glögg, ställa fram julkrubban och lyssna på "Oh Helga natt" ikväll?! Nja. Julen börjar för min del om tidigast en månad. Capish?

1 kommentar:

  1. Jag känner starkt för att baka pepparkakor och lite glögg till det
    Det här med månader och väntan, är det inte lite skönt att börja tidigare och starta mys!:)

    SvaraRadera