Powered By Blogger

måndag 15 oktober 2012

Höstens plus och minus

Hösten är ju en årstid som både går att älska och hata. Jag är ambivalent, ena dagen tycker jag hösten är helt underbar, nästa dag förbannar jag denna årstid och toklängtar efter ljumma sommarvindar eller frasiga snötäcken.

Plus för hösten:
1. Kläderna. Jag är galet förtjust i stickade tröjor, mysiga mössor och läderstövlar. Saknar inte linnen och bikinis det minsta.

2. Höstväder, dvs när det är bra. Alltså hög krispig luft, sol och lite lagom kyla som nyper i kinderna så att man ser så där rosig och frisk ut.

3. Tv-premiärerna. På hösten drar ju alla schyssta serier igång igen och det är legitimt att hänga i soffan under en pläd och trycka i sig scones och te.

Minus med hösten:
1. Baciller, bakterier och virus. Sjukdomarna avlöser varandra, inte minst när man har barn på dagis. Ena veckan är det höstblåsor, nästa vecka öroninflammation och tredje veckan kikhosta. Tröttsamt värre.

2. Vädret, dvs när det är dåligt. Som idag, det har regnat sedan jag klev upp. Cykla till jobbet innebär full regnmundering och smink är ju bara att glömma om man inte vill komma fram krigsmålad.

3. Mörkret. Jag har extremt svårt för att det blir mörkare och mörkare. Svart ute när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. Kanske behöver gå i ljusterapi denna höst?!

Nu blir det kaffe och hembakad banankaka i soffan. Som sagt, man får göra det bästa man kan av en regnig höstdag!



1 kommentar:

  1. Ja jag kan skriva under på den där listan också! Fast PEPPAR PEPPAR håller vi oss friska ännu!

    SvaraRadera