Powered By Blogger

söndag 7 oktober 2012

Parkhäng och fyllo

Underbart höstväder idag och vi drog in till Slottsparken i Finspång för att rasta barnen lite.

Medan barnen och jag gungade, gick balansgång, åkte rutschkana och matade änder låg min käre sambo i solen och vilade sitt diskbråck. Ibland får han svinont, idag var en sån dag, och då är det mest att ligga stilla som gäller. Anyways, när jag står och gungar Maja hör jag en pojke på gungan bredvid fråga sin pappa "varför ligger det en fyllgubbe i lekparken"? Jag höll på att dö. Pappan svarade nåt diplomatiskt i stil med att "farbrorn är nog bara lite trött". Pojken gav sig inte utan skrek typ "ja men han har ju en stor flaska öl bredvid sig, han måste vara full".

For the record, "ölen" var äppledricka som ingick i vår picknick. Och efter denna diskussion fick "fyllot" kliva upp och leka med barnen, oavsett diskbråck och smärta. Nu ligger han och vilar i sängen, känns tryggare så:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar