Powered By Blogger

måndag 15 oktober 2012

Stockholm

Trött var bara förnamnet när klockan ringde 05.45, och jag hade god lust att dra täcket över huvudet, krypa ännu närmare den lilla varma tvååringen och somna om igen. Men plikttrogen som jag är stapplade jag upp ur sängvärmen. Ett vrak med håret på ända och grus i ögonen.

Efter en lång dusch, en stor balja kaffe och en tallrik fjällfil var jag nästan människa igen och kunde ta tag i mitt liv. Eftersom jag velade och bytte kläder tre gånger, inte hittade min tågbiljett och dessutom skulle dressa Askungen i långklänning och paljettskor kom jag dock iväg alldeles för sent hemifrån och fick cykla som om det var slutetapp i Tour de France för att hinna till stationen i tid. Med 30 sekunders marginal hann jag med tåget. Vältajmat och något svettigt. Note to self: tajt kjol och rusher på cykel är ingen vidare kombo..

Nu mot Stockholm och Liljeholmen för dagens möten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar