Powered By Blogger

måndag 1 april 2013

Jag och handskar...

Alltså jag och handskar, vi funkar verkligen inte ihop. Jag slarvar i regel bort ett par i veckan, glömmer dom på olika ställen, tappar den ena eller lägger dom i väskor som jag sedan inte minns.

Imorse när jag skulle cykla till jobbet i 8 minusgrader fanns det inte en enda handske att uppbringa på hemmaplan. Inte ens ett udda par. Inte ens ett par av barnens fingervantar. Katastrof. Jag letade igenom hela hallen, genomsökte bilen, rotade desperat i alla väskor och gick även igenom källaren. Till sist höll jag på att bryta ihop och fick helt enkelt ta det som bjöds: trädgårdshandskar anpassade för en man med händer modell dasslock . Så på med ullkappa, kashmirhalsduk och trädgårdshandskar. Svinsnygg kombo. Känns gött att jag har ett möte på HK klockan 10.00 och tvingas anlända i denna, något udda, outfit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar