Powered By Blogger

måndag 8 april 2013

Bestämda damer

Just nu går mina barn igenom någon form av utvecklingsfas där det mesta handlar om att bossa och bestämma. Väldigt mycket av det jag föreslår ska det protesteras emot, lägger jag skinka på mackan skulle det ha varit ost, föreslår jag en viss tröja ska det förstås vara en annan och säger jag att vi ska gå ut ska vi vara inne. Ni fattar grejen, jag har två små individer med jäkligt stark vilja att brottas med just nu. Det kräver visst tålamod, ett antal djupa andetag per dag och ibland väldigt tydliga instruktioner som inte ger utrymme för diskussion.

Jag försöker trösta mig med att det är utvecklingsfaser som i princip alla barn går igenom och nästa månad är det inte alls omöjligt att jag har två små fogliga tjejer som gör precis som mamma säger. In my dreams...ha ha.

1 kommentar:

  1. Om det är nån tröst….. känner igen det. Väldigt mycket…

    SvaraRadera