Powered By Blogger

torsdag 5 maj 2016

Vilsamt värre

Röda dagar. Man måste älska dom. Lördag mitt i veckan liksom -hurray! Och sommarvärme på det. Nä, jag klagar inte på den tajmingen. 

Inledde dagen med årets första utomhusfrulle. Min käre sambo och sibiriern hade tagit morgonrundan förbi Ica och jag vaknade upp till färska frallor, ägg och vällagrad ost. Fint värre. 

Packa, plocka ihop spillrorna av två trötta och ett hostigt barn och dra till landet. Käka lunch utomhus, somna i en solstol, åka in till byn och käka en glass, läsa bok och slumra lite till, grilla vildsvin, somna i soffan. Njuta av livet. 

Vilodag från träningen idag. Skönt och välbehövligt, känner mig lite sliten. Träningsvärken på insidan av låren från gårdagens ridtur -brutal. Oerhört brutal. 

Vila är också ett vapen -just sayin. 

Sibiriern älskar våffla med blåbärsglass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar