Powered By Blogger

onsdag 18 maj 2016

Intensivt

Intensiv dag. Minst sagt. Expertgruppsmöte på temat "barn med frihetsberövade föräldrar" på Justitiedepartementet i Kroatien. Pampig möteslokal med flaggor, pulpeter och vatten i kristallkaraff. Och väldigt kavaj- och kostymtätt bland deltagarna. Seriös känsla -rakt igenom. 

Intressanta diskussioner, föredrag och visioner. Och min presentation gick bra. Jag är nöjd. Och jag är rätt hård mot mig själv. 

Hjärnan är svintrött -så trött att jag glömde min handväska på restaurangen och fick en extra 25 minuter lång promenad genom den varma Zagreb-natten. Killen i lobbyn hävdade ned bestämdhet att denna stad är "the most safe place on earth". Så jag vågade. 

Klockan är 23.30 och jag landade precis på hotellet. Inga döda punkter idag. Och imorgon blir det minst lika effektivt och fullspäckat. 

I stort behov av att träna för att tömma hjärnan. Men halsen sätter stopp och tiden finns inte. Så är det ibland. 

Tack livet för en extremt minnesvärd dag i statens tjänst. Så glad och stolt över att få vara en del av detta. 

 

Kvällens dessert. Mucho choklad.

Kvällens middagsoutfit. Mucho svart. Och bleka ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar