Powered By Blogger

tisdag 10 maj 2016

Blod och gos

Åh hej tisdag! En dag som blandat högt och lågt, smått och gott. 

Till det höga räknas definitivt följande; 

• sniff och mys med min favoritbebis, alla kategorier. Stoltaste mostern i världen! Hon är helt perfekt den där lilla flingan. Och när hon ligger och sover på mitt bröst blir jag helt gråtmild och varm i själen. Älskade lilla Lo. 

• mys och sniff med min favoritmamma alla kategorier (inte överdrivet mycket sniff..). Hon är också helt perfekt. Och hjärtat är av renaste guld. Min mamma är alltid lika omtänksam och värnar om sina små bebisar, som vid detta lag har uppnått en ålder av 42, 37 och 32 år. 

• hundpromenad i ljum sommarkväll. 21 grader klockan 21.00. Älskar det. Verkligen älskar! Min ryska vän plågas på dagarna, men gillar kvällarna -fatta att ha den megapälsen i sommarhettan. Fin tur i kvällssolen hur som helst! 

Fin favoritryss. 

Inom kategorin "lågt" faller följande; 

• orientering med blodbad. Moa fick en gren släppt på sig och den tog rakt över nästan. Sweet Lord, blodet sprutade. Som på film. På henne. På mig. På tränarens tröja som fick funka som kompress. Men hon är hård. Grät 2,5 minut, sen torkade hon blod och tårar konstaterade att "orientering är en farlig sport". 

• telefon- och datorhaveri. Kommentar överflödig. 

• min käre sambos luftvägs-/halsinfektion. När mini äntligen slutat hosta kör vi ett varv till, dock med ännu mer bas och slem i rökhostan. 

• vårt havererade hem. Orka dammsuga. Orka vika tvätt. Orka torka lister. Orka skura toaletter. Orka plocka upp små Barbieskor. Orka packa upp gympapåsar. Orka sopsortera. Orka torka vildsvinsblod i källaren. Orka. Nej. Jag orkar inte alls. 

När tränaren fått tillbaka tishan gick vi över till papper. 



4 kommentarer:

  1. Stina Stina ....jag läser och undrar när du är framme i väggen😏
    TUR du har mamma Sonja o pappa Lars .....
    Vad har hänt dessa år sen vi själva var småbarnsföräldrar ...
    Världen går åt fel håll.....min Carin lät precis som du i går kväll..
    Hinner inte ...orkar inte....tvätt o damm o leksaker o orken slut..
    Kraft o kram o jag säger som alltid..... Andas Stina. Var rädd om dig

    SvaraRadera
  2. Tur grenen tog över snoken och inte i ögonen. Håller. Oriemtering är en farlig sport!
    Vetdu. Manmåsteintetorkalister? (Men. Ps. Städa toan. Så pinsamt om det kommer besök och toan är ofräsh) (ställ snittblommor på bordet, då ser ingen smulorna).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så klok Yllet. Så klok. Toa och snittblommor -så får det bli!😍

      Radera