Powered By Blogger

söndag 29 maj 2016

Mammornas dag

Mors dag idag alltså. Grattis till oss, alla vi mammor, som kämpar, njuter, oroar oss, grälar, kramar, stressar och älskar. 

Blev firad med frukost på sängen, paket, teckningar och pussar. Lapidus senaste att läsa. Nya lurar med grymt ljud till löp- och cykelturer i andra paketet. Och smoothie, kaffe och varma frallor med ost. Mina tjejer kan. Grattis till mig som får vara mamma åt dessa två. Det är värt att fira varje dag. Varje sekund. Ta mig tusan. 

Framåt eftermiddagen tog jag och kottarna cyklarna till Hjulsbro och firade min fina mamma och barnens högt älskade mormor med doftljus och blomma.

Gött att kidsen kan cykla rätt långa sträckor nu utan större problem. Nåt litet breakdown när Maja cyklade in i en tät granhäck, annars nöjda mini-cyklister. Och dessutom två stopp i nya lekparker. 

För övrigt; stoppa pressarna; Förkylningen börjar ge med sig. Halleluja -jag ser ljuset i tunneln! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar