Powered By Blogger

lördag 21 maj 2016

Lördagen i korthet

Inledde dagen med att vinka av Maja vid bussen, körläger i helgen -hon var så taggad! Själv stod jag mest med en klump i halsen och funderade på var min bebis tog vägen. Nyss tultade hon runt i blöja, nu ska hon sitta vid en lägereld på Omberg och sjunga allsång. Jesus Christ. Tiden går för fort. 

Iväg till gymmet och riva av ett spinningpass. Eftersom jag inte tränat sedan i måndags, och typ ätit fyrarätters till både lunch och middag i Zagreb, var kroppen tungt kolhydratladdad. Svinskönt att få svettas, men skavet i halsen kom tillbaka efteråt. Orkar inte med sega förkylningar. Inte alls faktiskt. 

Dusch och sen ner till stan. Svärfar bjöd på brunch på Von Dufva innan han körde hem till Stockholm. Grymt bra brunch om ni frågar mig. Havskräftor, rökta räkor, pajer, ostar, våfflor, charkuterier, korvar, dessertbord och gud vet allt. Lätt värt sitt pris! Men vill man ha fil, müsli och leverpastejsmacka blir man besviken -det här är mer lunch än brunch. Men jag ger Von Dufva 5 plus. Tveklöst! Bäst på brunchen? Den sotade laxen, parmesanosten och pannacottan. 

På eftermiddagen tog jag och mini en cykeltur hem till lillasyster och mini-kusin. Rabarberpaj och släkthäng -mycket trivsamt. Och så himla nice att kunna cykla 5+5 kilometer med Moa utan problem, hennes små ben gick som trumpinnar. 

Nu soffa och softa. Precis vad min kropp och själ behöver. 

Peppade polare 


Tallrik nummer 1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar