Powered By Blogger

lördag 28 maj 2016

Rekreation

Drog ut till landet för en helg i rekreationens tecken. Fokus sova, vila och kurera förkylning. 

Syrener och äppelträd blommar hysterisk vackert här och jag antar att dom doftar ljuvligt. Mitt luktsinne har ju tyvärr tagit semester, så jag har ingen aning. 

Rabarberpajen jag och Maja bakade, på egna rabarber, såg frasig och fin ut, och smakade enligt uppgift galet gott. Jag har ingen aning. Även mina smaklökar har ju tyvärr tagit semester. 

Surkålen min käre sambo köpte till sina bratwurst luktade enligt uppgift död och förruttnelse och fick nästan Maja att kräkas rakt ut. Jag har ingen aning, och det kanske jag ska vara glad över.  

Well, dags att sluta vara förkylningsbitter och istället glädjas åt det fina. Vi hänger i trädkojan. Kollar film. Promenerar i Slottsparken. Allt ackompanjerat av snörvel och nysningar. Men hey, det är en förkylning och jag lär ju komma levande ut på andra sidan. Så slutna gnälla. Nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar