Powered By Blogger

onsdag 4 maj 2016

Galopp

Min käre sambo fick avbokningar av PT-kunder som var sjuka och istället för jobbkväll blev det spontanmiddag hemma hos Christian och Sofia. Dessa vänner har den goda smaken att bo på en fantastisk hästgård som dessutom ser ut som ett reportage hämtat direkt ur "Lantliv". Så himla fint. 

Medan männen tände grill och tog en öl gav Sofia och jag oss ut på en ridtur. Mjuka skogsstigar, kvällssol i nacken, vitsippor i tusental och spirande grönska. Och så lite galopp på det. Livet. Det är få saker som gör mig så lugn och harmonisk som att sitta på en hästrygg. Måste göras oftare! 

Och min lilla stjärna fick också ta sig en tur på Malva. Kommentaren efteråt "kan vi köpa en häst åt mig imorgon eller ska vi till landet då"? Jo jo.

Mycket fin kväll. Enda smolket i bägaren är Moas ryska rökhosta som vägrar släppa. Tur att vi har några dagars ledighet för att kurera henne. 

Röd dag imorgon. Händerna i taket för det! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar