Powered By Blogger

söndag 1 maj 2016

I min hjärna just nu

Några reflektioner:

1. Päls. Hunden i vårt hus tappar just nu sin vinterpäls. Fi fan. Man hittar vita hår precis överallt. Men hon är söt. Så vi lever med det faktum att soffa, säng och jobbkavaj är full med sträva små hår. 


2. Svensk hiphop är svårt bra. Ibland. Den här låten är just nu både min och kidsens favorit. Nordman och hiphop känns ju annars som en lika klockren kombo som korv och chokladsås -men den här mina vänner. Det rycker i gangsta-tarmen. Extremt mycket. 


3. Fika -smakar bäst utomhus. Våffla och tipspromenad med kids och mormor idag. Trevlig söndagsnöje. Jag blev dessutom nyligen uppringd av en representant från Landeryds hembygdsförening som lät meddela att Moa kammat hem tredje priset på dagens tipsrunda. Vinsten? 10 kronor som vi får hämta ut sista veckan i augusti. Vilken treat! Man blir inte rik på tipspromenix. 


4. Träning. Trodde jag skulle vara ensam på min bodypumpklass ikväll, med tanke på det grymma vårvädret, men icke. Smockfull klass. Har jag nämnt att jag har världens bästa extraknäck? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar