Powered By Blogger

tisdag 17 maj 2016

På utländsk mark

Förvirrade taxichaufförer, försenade tåg, väskor som inte gick att checka in, ett antal timmar att slå ihjäl i München och en vansinnesfärd i taxi senare har jag äntligen landat på mitt hotell i Zagreb. Puh. 

Jag hann kasta in väskan på rummet och tvätta av mig resdammet, sen var det direkt ut på middag med delegater från Storbritannien och Luxemburg. Vi käkade en riktigt bra kroatisk middag i gamla stan, där det bland annat bjöds på munkar med inhemsk färskost till förrätt. Dock salta munkar, inte sockriga. Och till huvudrätt fick jag nåt som hette "morfars panna" -Kroatiens svar på pyttipanna. Typ. Gott. Och rejält. Gick inte därifrån hungrig direkt. 

Så här långt gillar jag Zagreb. Vacker stad. Välkomnande folk. Billigt. 

Imorgon är det möte på Justitiedepartementet med hela expertgruppen. Klockan 08.30 sharp. Kavajen är pressad och skorna putsade. Presentationen förberedd och engelskan finslipad. Nu ska jag bara försöka sova bort min onda hals också. 

Sweet dreams! 

Munkar -kroatian style



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar