Powered By Blogger

fredag 13 maj 2016

Risiga ras

Fredagen den 13:e. Jodå. Det har märkts. Min käre sambo har till exempel kompletterat sin öroninflammation/luftrörskatarr med ögoninflammation och är ett vandrande ras. Eller vandrande förresten? Mest liggande och hackande. Stackarn. Och själv börjar jag också känna mig risig. Frossa och feberkänning. Hoppas verkligen detta kan sovas bort under natten eller att det är nån reaktion på att jag hetsåt geisha och dumle. 

Nåt bra då? Jo. Jag har äntligen styrt upp kalas åt mini. Outsourcar spektaklet till Busfabriken. Det är egentligen emot mina principer, men just nu betalar jag gärna en halv månadslön för att slippa styra upp fiskdamm, charader och varmkorv. Det blir discorummet, slush och Nuggets. Och mamman i huset har ett dåligt samvete mindre på sin lista. 

Bästa låten just nu; tveklöst denna. Rycker i tassarna, trots att man inte mår hundra. Rekommenderas för att skapa fredagsfeeling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar