Powered By Blogger

söndag 24 januari 2016

Veckoplanering

Måndag. Trött? Snarare ett vrak. Jag har haft en västsibirisk laika på fötterna och ett femåringt barn klistrat mot ryggen inatt och sovit halvbra. 

Hundar och barn genererar onekligen rätt så mycket värme och jag vaknade uttorkad med tungan fastklistrad i gommen. Känslan av att ha druckit för mycket tequila kom över mig, men jag insåg att törsten och den lätta känslan av illamående mer troligt beror på den vedervärdiga wok vi slafsade i oss på vägkrogen "Daisy's" igår, på vår väg hem från Stockholm. 95 spänn för en tallrik överkokt pasta och micrade grönsaker -att ens kunna kalla det thaimat är en skymf mot hela Thailand och dess invånare. 

Anyway, två koppar kaffe och en Treo och jag blir nog människa idag också. 

Jaha, vad bjuder denna vecka på då? Tja, jobbmässigt en resa till Karlstad, en resa till Hinseberg, en hoper möten och en presentation på engelska som måste bli klar. Privat så ska det premiärcyklas på gymmets nya spinningscyklar ikväll (spontant glädjetjut), delas ut 29 kalasinbjudningar till Majas kalas (hela klassen är bjuden och hon kör ihop med kompisen Simon -bra upplägg), bokas tid hos frissan (PANIK) och storhandlas (i vår kyl just nu: 1,5 liter cola, ett paket bacon och en mozzarella, får se vad Patric tryckte i barnen till frulle...) 

Så mina vänner, ha en fin vecka. Ny vecka, nya möjligheter -känns alltid fint att starta upp med lite klyschor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar