Powered By Blogger

fredag 8 januari 2016

Herr hjort

För några veckor sedan hängde du i mitt badkar. Herr hjort. Död och lyckligt ovetandes om din framtid. Idag låg du på min tallrik. Du gjorde dig fint ihop med en chippotle bearnaise och sötpotatis. Bara så du vet..

På ett sätt känns det fint att sätta tänderna i lyckligt kött, den där hjorten tog krumsprång mellan grästuvor och granar till den dag han mötte döden. 

Samtidigt känns det lite konstigt att äta upp någon som har spanat in mig när jag rakade benen och gjorde hårinpackning. Förvisso död, men ändå. Han stirrade. Ja, alltså vi har dusch och badkar mitt emot varandra i badrummet, jag trängde inte ner mig ihop med hjorten i badkaret. Om ni nu fick för er det. 

Men sånt är livet. Någon gör en hårinpackning någon blir dränkt i bearnaise. Life is a bitch. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar