Powered By Blogger

söndag 3 januari 2016

Fyra plus rakt igenom

Denna julledighet har innehållit en hel del slappande, i form av Netflixande och bokläsning. Gött! 

Följande två serier plöjde vi på ett par dagar. Jag var skeptisk till båda två, men blev helt klart övertygad. Ger både "Gåsmamman" och "Blå ögon" fyra plus. 

Jäkligt bra skådespelarinsatser och tät intrig rakt igenom. Rekommenderas dock inte för de med svagt hjärta/folk som är känsliga för blod och våld. För alla andra: bara att börja plöja! 

 

Böcker då? Jag har hunnit läsa "Folk av en stam" av Louise Boije af Gennäs, gillar henne. Gillar boken, som är den avslutande delen i en trilogi, och ger den en fyra med snärt! 
Har även hunnit läsa den lättsmälta karamellen "konsten att vara otrogen på Facebook". Jag fick den i julklapp av mamma och min käre sambo såg lite orolig ut över titeln. Men gott folk, det är ingen faktabok utan en roman. Förvånansvärt välskriven och underhållande, tror tyvärr den tappar läsare pga av den lite sliskiga titeln. Jag gillade den här lite charmiga historien och ger den också en fyra. 


Mycket fyror nu, men det innebär ju även en hög och jämn nivå på mina kulturella upplevelser denna ledighet. Sweet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar