Powered By Blogger

fredag 22 januari 2016

Sju år

För exakt sju år sedan låg jag med 3430 gram nyfödd bebis på bröstet. Jag hade blivit mamma. För första gången. Allt var nytt, omtumlande och känslorna var, för att citera Prins Daniel, "all over the place". 

Dessa dryga tre kilo med massor hår på huvudet tog mitt hjärta med storm från första dagen. Och mitt hjärta kommer hon och hennes syster alltid att äga fullt ut. Så länge jag lever. 

Idag fyller min förstfödda sju år. Sju år! Var tog åren vägen? Den där lilla trekilos-klumpen har utvecklats till en stark och rådig tjej med ett oerhört stort hjärta. Hon står liksom stadigt på jorden. 

Hon älskar att sjunga i kör, dansa balett och pyssla. Hon tycker skolan är kul, särskilt matte, musik och gympa, favoriträtter är potatisgratäng och pappas kött och hon gillar inte mjölk. Sjuåringen ska gifta sig med Hugo Ek, den tidigare tilltänkte maken, Folke Holm, har blivit utmanövrerad av charmtrollet Hugo. Heartbroken. Trekilos-klumpen, som tidigare var helt beroende av mig, har blivit en självständig liten mini-människa. 

Älskade, fantastiska, fina och godhjärtade Maja, om du bara visste hur mycket glädje du ger mig. Och om du bara kunde förstår hur oerhört lycklig jag är över att få vara din mamma. Jag kommer följa dina steg genom livet och alltid, alltid finnas här för dig. 

Världens finaste sjuåring -grattis på din födelsedag. Mamma älskar dig.


 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar