Powered By Blogger

fredag 15 januari 2016

Golfträning

Kallt? Knappt va? Så kallt att bilen vägrade starta imorse när jag skulle till gymmet och ha pass. Vår pålitliga Volvo! Tur att vi har två bilar, fick köra jaktkärran istället, blodfläckar, grisfoder och gammal djurdoft. Sånt piggar upp! Men jag kom i tid. 

Imorse hoppade jag in och tränade "golfgubbarna". Ett gäng herrar i sina bästa år som varje fredagmorgon ses och svettas ihop. Jag drillade dom i TRX, core och lite yoga/stretch. 

Svinhärligt gäng, det frustades och pustades, skrattades och pikades -älskar stämningen när ett gäng som känner varandra väl tränar ihop. Och självklart hade jag ordnat en spellista anpassad för män i 50-65 års åldern; Bruce Springsteen, Ulf Lundell och Sting. Typ. Uppskattades! Allsången ljöd i gruppträningslokalen. 

Efter passet kör detta gäng gemensam frulle på gymmet-idag räkmacka med svinmycket majonnäs. Det kallar jag balans i livet -först svett, sen fett. En helt utmärkt kombination! 

Morgonens himmel. Vackert. Very vackert. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar